Aquesta tarda ha vingut la Gemma una mica trista, volia fer un pa per convidar les amigues a berenar i no hi ha hagut manera, o se li cremava, o li sortia cru o sec com una roca. Ens ha preguntat si sabíem fer pa i ens ha plantejat un nou itinerari:
COM PODEM FER UN PA QUE SIGUI BO.
A la rotllana van anar dient que a casa seva els seus pares i mares feien pa, però que utilitzaven unes màquines o robots: una panificadora, la thermomix. Els hem demanat com podríem fer el pa sense màquines, alguns ens han dit amb les mans fent una massa, amb rodets,...
Els hem demanat quins ingredients necessitàvem per fer el pa, i com l'havíem de fer, han comentat amb una recepta. Els hem dit que si la tenien que la portessin per tal d'aprendre a fer-ne.
Després hem parlat de les coses que necessitàvem per fer pa i en un paper ho han escrit, al acabar l'itinerari mirarem si el que han escrit és correcte o no.
Cadascú ha escrit quins ingredients i quines coses necessitarem per fer pa, i l'hem penjat en el mural, quan acabem l'itinerari veurem si el que han posat és correcte o no.
Cada grup i treballant amb la tècnica del full rotatori han escrit els ingredients que els semblava que necessitaríem per fel el pa, amb aquests ingredients el farem i el portarem a coure a la cuina de l'escola. Després veurem si ens ha sortit bo o no.
També hem començat a fer hipòtesis de com seria la massa, si ens sortiria el pa, i ho han escrit en un paper, quan acabem de fer el pa mirarem si era veritat el que havien dit o no?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada