Com podem fer un pa que sigui bo?

dijous, 28 de març del 2019

Escollim una part del cos


Cadascú ha escollit o el braç o la cama per tal d'estudiar i saber el nom dels ossos, quants n'hi ha?, que passa en el seu interior,...
I després de mirar diferents llibres on han pogut consultar han fet un dibuix especificant tot el que se'ls demanava.
Cada grup després de mirar els quatre dibuixos n'han escollit un i n'hauran de fer la maqueta en una silueta, han parlat també del material que necessitaran per fer-la i ho han escrit al darrere de la fitxa.





Els materials que han dit que necessitaven són: plastilina de diferents colors pals gruixuts, purpurina, plàstic,cartró, llana vermella i blava, canyes, cel·lo, paper. De tot el què han demanat en tenim a la classe i al començar l'activitat per fer la maqueta els he posat tot el material junt. Cada grup agafarà el que necessiti per fer-la. Els donarem la silueta d'un cos per situar-se i construir-la.

Quines característiques té el cos per fora?


Els hem donat una lupa a cadascú per tal que mirés com tenia la pell, després per parelles s'han mirat els ulls, els pèls, els cabells, les cames, els dits,...
S'han adonat del color de la pell, que tots no la tenim igual, n'hi ha de més fosques i de mes clares, han vist que amb la pell podem trobar si una cosa és freda o calenta.
I per acabar han anat dient les coses que tenim a la pell: furadets, línies, pigues, pèls, unes línies rodonetes als dits, alguns han dit que era l'emprempta , els he explicat que tothom la té diferent


Per acabar han escrit en una fitxa les coses que han vist, han dibuixat la seva pell i han estampat la seva empremta amb tinta i han pogut veure les línies que tenen.




En una sessió de dimensió interior l'hem aprofitat per fer la dutxa per parelles i d'aquesta manera quan tocaven una part del cos de l'altre havien d'anar dient com es deia.
Després els he demanat què trobaven quan es tocaven el braç, uns deien la pell, d'altres la xixa, la carn, hem parlat que eren els músculs. També deien els ossos, han dit el colze, el canell, els dits, les espatlles,...
Després en el grup cooperatiu les han escrit i han aconseguit fins a 18 paraules que després els portaveus han llegit a la resta.




En una altre sessió han dit les parts del cos que es mouen i després les han escrit: ulls, orelles (no tothom les mou), dits de les mans, dels peus, canell, turmell, colze, genolls, cul, espatlles, llengua, boca, cap, coll,esquena,...