Com podem fer un pa que sigui bo?

dijous, 4 d’abril del 2019

Ens ve un altre expert

Ens ha vingut el pare la la Txell per contestar les preguntes que havien preparat els grups Minions i el Jac Jac

Les preguntes eren les següents:
Com s'enganxen les dents i com neixen?

Ens ha explicat que quan estem dins la panxa de la mare i naixem no tenim dents però, que en les genives hi ha com unes llavors que després es transformaran amb les primeres dents que en diem de llet perquè comencen a sortir quan mamen llet de la mare.

En aquesta edat és molt important menjar de tot incluint productes làctics i que un altre factor important és el sol, que fa que les proteines les assimilem millor.

Després ens sortiran les definitives que ens duraran fins que ens fem grans.
És per aquest motiu que les hem de cuidar molt i rentar-nos les dents quan acabem de menjar. També hem de vigilar amb les llaminadures ja que el sucre ens fa sortir les càries.

L'alumnat li ha preguntat si el cervell es movia i ell els ha explicat que no, que està dins del crani ben protegit.

Ens ha explicat que quan donem moltes voltes seguides i sembla que la classe es mogui és perquè dins les orelles tenim un líquid que es mou i això fa que perdem l'equilibri.

També ens ha dit que els ulls els movem perquè tenim uns músculs al voltant que els fan moure cap els costats , cap a dalt i baix, quan el cervell els ho mana.

Podem dir que ja sabem més coses.


Venen les expertes



Ens han vingut la Sandra, mare de la Maria i la Marta, mare de l'Oriol que són infermeres. Els grups que havien preparat les preguntes les han fet i elles ens ha contestat.

La pregunta per la marta era perquè tenim 2 ossos a les cames i als braços?  l'havien preparat els Gatets.
Ens ha explicat que si no tinguéssim ossos no ens aguantaríem drets i ens ha ensenyat aquesta imatge.
També amb l'esquelet de la classe els hem mirat,hem parlat de les articulacions, dels tendons que els uneixen, que necessitem menjar de tot per que creixin bé i sobretot prendre calci: llet, formatge, iogurts,...
Ens ha portat moltes radiografies on hem vis els ossos bons i d'altres trencats, hi havia mans, peus, braços, cames, costelles, pelvis,...
Els han preguntat com es cura un os trencat i els ha explicat que s'enguixaven per immobilitzar-lo i si era molt greu s'operava i es posaven uns ferros.

La pregunta per la Sandra era com és el cor? i l'han fet el grup Gossos.
Ens ha explicat que el cor és el motor de tot el cos que quan batega fa circular la sang. Del cor surten les artèries que transporten oxigen i nutrients a tot el cos i les venes són les que tornen al cor per netejar aquesta sang i així continuar fent el circuit.
Ens ha preguntat si sabíem que hi havia a la sang? i com que no ho sabíem ens ha explicat que tenim els globus vermells que porten l'oxigen, els globus blancs que es cuiden de les nostres defenses i les plaquetes que ens ajuden quan ens fem una ferida o tenim una infecció.

Tots els nens i nenes han pogut parlar, preguntar i explicar coses que els havien passat o sabien.
Tant la Marta com la Sandra han comentat que ells ja en sabien moltes de coses!



Presentem la nostra maqueta

Cada grup amb la seva maqueta han explicat a la resta de la classe el què havien fet si era una cama o un braç, els noms de les coses que havien posat i també deien les que no. Ja que quan van fer la rúbrica de la maqueta es van adonar de les coses que no havien posat i els vaig explicar que un altre dia la podrien arreglar.
ELS COETS


ELS PINGÜINS


ELS  MINIONS


ELS  GOSSOS


ELS JAC JAC



ELS GATETS


Quan van fer la base d'orientació ells mateixos van posar si ho havien explicat bé o no i si estaven ben posats o arrepenjats a les taules
Una vegada presentat la resta de la classe els avaluava com ho havien treballat amb targetes verdes i vermelles.



Després hem penjat les maquetes al mural, aquí les teniu: